Производителите на автомобилни гуми винаги са се съобразявала с характеристиките на двигателите с вътрешно горене при проектирането на новите си модели. В случая става въпрос предимно за задвижващите системи, при които въртящия момент нараства постепенно, след като гумата започне да се движи върху пътното платно. Набиращите популярност електрически автомобили, обаче променят тази концепция и изискват намирането на по-ефективни решения, тъй като изключително високия и постоянен въртящ момент износва много бързо гумите им.
В качеството си на водещо имена в този сегмент от Goodyear са открили как да се справят с този проблем. Инженерите на компанията са разработили уникален прототип на автомобилна гума за електрически автомобили, която във вътрешността си е изпълнена с мъх. Името на модела е EfficientGrip Performance, като той е базиран на иновативната технология Electric Drive Technology, информира RoadShow. Toва е първата автомобилнa гума в света, разработена изцяло с идеята да се използва единствено от електромобили да оптимизира характеристиките им.
EfficientGrip Performance e създадена след усилена обратна връзка между Goodyear и големите производители, които помагат с различни съвети и технически идеи как да се направи най-добрия подобен продукт. Дизайнерите на компанията решават да променят начина, по който изглежда шарката на протектора, което увеличава жизнения цикъл на гумата. В същото време EfficientGrip Performance е с около 30% по-тежка то стандартните гуми, което се дължи на по-високото тегло на EV автомобилите, но се износва значително по-бавно.
Още от Digital: Нов материал ще позволи на бъдещите автомобилни гуми да се възстановяват сами
Discussion about this post