Аpple бе избрана в продължение на три поредни години за най-ценния бранд в света, но последния доклад на агенцията Millward Brown показва, че през 2014г. компанията трябва да се задоволи с втората позиция. Данните на анализаторите разкриват, че тя е била изпреварена от своя най-голям конкурент в пазара на мобилни устройства, а именно Google. Интернет гигантът е успял да увеличи стойността на търговката си марка с цели 40% и вече се оценява на над $158 млрд. или €115 млрд., коментира BusinessInsider.
Компанията инвестира средства за доста придобивания през годината и продукти като Google Glass, проекта Loon и разработването на роботи от ново поколение са причината за този ръст, коментираха от Millward Brown. Аpple също демонстрират добри резултати и цената на бранда вече е $147,8 млрд., а разликата между нея и Google е сравнително малка. Въпреки това стойността на търговската марка на компанията е отчела спад от 20%, което е причината за втората и позиция.
IBM също намалява своите показатели за този период с 4%, което е достатъчно тя да заеме трето място с пазарна стойност от $107,5 млрд. По този начин компанията изпреварва Microsoft, като софтуерния гигант е поставен на четвърто място с $90,1 млрд. Основният метод за изчисляване на резултатите е финансовата стойност на всеки бранд, а също неговата уникалност и способност да се отличава от всички други в очите на потребителите.
Discussion about this post