Google официално потвърдиха, че скоро нейните рекламни инструменти няма да бъдат достъпни за уеб сайтовете, които разпространяват фалшиви новини в интернет. По този начин те рискуват да не получават приходи за трафика си и да не бъдат индексирани на водещите места в резултатите на търсачката. Любопитен факт е, че часове след изявлението от Facebook също разкриха плановете си да започнат да блокират и премахват фалшивото съдържание от социалната мрежа.
Желанието на двете компании да се борят с уеб сайтовете, които разпространяват подобни новини не е случайно. Facebook и Google предизвикаха много критики свързани с президентските избори в САЩ, предаде PhoneArena. Някои анализатори дори повдигнаха обвинение, че фалшивите новини са помогнали на Доналд Тръмп да спечели изборите. Основната цел на решението за спирането на рекламите е да се премахне възможността уеб сайтовете да генерират приходи, което ще обезмисли тяхната дейност.
Google и Facebook не пожелаха да разкрият детайли точно как ще откриват и категоризират като „фалшива“ дадена новина. В крайна сметка с подобни действия потребителите ще могат да виждат много по-качествено съдържание в интернет. Припомняме ви, че повечето уеб сайтове печелят именно от реклами. Спирането на този източник на приходи е сигурна гаранция, че собствениците им ще трябва да преосмислят своята стратегия.
Вижте как Facebook, Amazon, Google, IBM и Microsoft ще разработват заедно изкуствен интелект
Discussion about this post