Бисквитките са разпространен метод за следене на активността на потребителите в уеб пространството. Водещи услуги в интернет вече започнаха активно да предлагат алтернативни решения на своите клиенти. Популярни браузъри като Mozilla Firefox и Apple Safari започнаха да блокират бисквитките от трети страни преди почти четири години.
Google все още не са въвели тази функционалност за многобройните си потребители. Причината е свързана с внушителния им рекламен бизнес, който е основен източник на приходи. Технологичният гигант разчита на бисквитките за следене на потребителите, като тази активност се използва за генериране и показване на реклами.
Това доведe да разработката на Privacy Sandbox – алтернативна система, която ще гарантира, че Google отново генерират приходи, но не използват бисквитки от трети страни. Сега компанията разкри нови детайли за своите конкретни планове да се присъединят към Apple и Mozilla почти четири години по-късно.
От началото на новата година започват реалните тестове с Privacy Sandbox. Така ограничен брой потребители на браузъра Chrome ще имат достъп до новата система от 4 януари, съобщава ArsTechnica. През втората половина на 2024г. предстои масовата интеграция на технологията за устройствата с Android.
Временно ще налична функция за временно спиране на Privacy Sandbox, която ще е подходящо решение за сайтовете, които не работят без бисквитки от трети страни.