Иновативният подход на Google към намирането на информация в интернет, намери още едно решение. WebProNews съобщи, че компанията е получила патент за нова технология, която ще позволи на интернет гиганта нов начин за анализиране доколко прецизни са резултаите на неговата търсачка. Това ще се осъществява чрез следене на курсора на мишката.
Според Google движението на мишката по екрана разкрива много за интересите на потребителите. Например ако потребителят си помага с нея да следи текста, това ще означава, че е силно заинтересован от него. От друга страна, ако курсорът е неподвижен, или се мести на посоки, това разкрива, че потребителят не е особено завладян от изобразеното. Също така, по-дълго задържане на мишката върху даден линк, резултат от търсене, може да разкрие, че потребителят одобрява този резултат и може да го сметне за интересен. Същото важи и за рекламите и картите. Google смята, че така много лесно ще може да определя кои реклами са ефективни и кои – не.
В действителност компанията е подала искане за одобряване на патента още през 2005 г., но едва сега той получава регистрация. Не е сигурно дали Google все още има желание да използва тази технология, но според нас е силно вероятно да е така. Всеки шанс, който позволява на компанията да изобрази още реклами, при това по-прецизни, е добре дошъл. За нея, не толкова за потребителите.
Discussion about this post