Mozilla разчитат на мрежа от партньорства с външни услуги, които позволяват популярния им браузър да предлага още повече възможности на потребителите. Вероятно най-важното от тях е свързано с Google, които продължават да бъдат търсачка по подразбиране във Firefox.
Това е важен елемент от стратегията на Mozilla, тъй като едновременно улеснява потребителите, но също така е солиден източник на приходи за компанията. Конкретното споразумение е с продължителност до 2023г. и според анализатори може да генерира между $400-$450 млн. на година за Mozilla.
Компанията няма как да откаже подобна сума, тъй като разпространението на коронавируса вече се отрази негативно на бизнеса им. Само преди няколко дни Mozilla информираха, че планират да съкратят 25% от своя персонал, като част от драстични мерки, за да оптимизират бизнеса си в контекста на икономическата криза.
Сключването на тригодишната сделка с Google, определено ще се отрази благоприятно на бизнеса на Mozilla, съобщава TheRegister.
На този етап не са обявени другите ключови параметри на сделката между двете компании. Любопитен факт е, че над 90% от финансирането на Моzilla идва именно от подобни споразумения. В повечето случаи Google е компанията, която се съгласява да бъде търсачка по подразбиране в браузъра в различните региони по цял свят и респективно плаща за тази привилегия.
Според финансовите резултати на Mozilla от преди две години $430 млн. от всички $451 млн. приходи за годината идват от от сделката им с Google. Подновяването на споразумението определено ще гарантира важен източник на приходи за компанията в следващите три години.
Другите източници на приходи за браузъра са атрактивното приложение Pocket, социалната услуга Hubs, както и VPN абонаментната услуга, която предлага срещу $4.99 месечно. Сериозните затруднения за бизнеса на Mozilla през последните месеци не са лимитирани единствено до тази компания, тъй като засягат целия технологичен сектор.
Още от Digital: Големите съкращения в Mozilla заплашват бъдещето на Firefox
Discussion about this post