Рекламният бизнес на компанията от дълго време е обект на разследвания от страна на регулаторите. ЕС търсят доказателства за злоупотреба с монополно влияние и нарушаване на естествената конкуренция. През последното десетилетие Google са били принудени да платят повече от €8 млрд. за финансови глоби на континента. Най-честите обвинения са свързани с умишленото блокиране на конкурентни платформи в сферата на онлайн търговията.
Европейската Комисия (ЕК) разследва в детайли действията на компанията, която е обвинена, че ограничава достъпа на трети страни до данни за потребителите. В същото време Google използват същата информация в уеб сайтове и приложения за собствена изгода, което нарушава конкуренцията. Рекламният бизнес е ключов за компанията, тъй като генерира почти $150 млрд. годишно.
Конкретен обект на разследванията са онлайн услугите за купуване и възпроизвеждане на реклами в Google Ad Manager и YouTube. Антитръстовите органи изглежда са намерили доказателства за нерегламентирани действия, тъй като продължават да засилват натиска върху Alphabet (компанията-майка на Google).
От Reuters разпространиха любопитна информация, която очертава последния развой на събитията между двете страни. Оказва се, че Google са отправили неочаквано предложение на ЕС. Компанията е отворена към идеята да позволи на конкурентни рекламни посредници да показват реклами в YouTube.
По този начин Google се надяват да си спестят бъдещи разследвания и да се споразумеят с регулаторите без да плащат финансова глоба. Органът за надзор на конкуренцията в ЕС изтъкна изискването рекламодателите да използват изрично Google Ad Manager за показване на реклами в YouTube. Tова на свой ред ограничава компаниите от трети страни, но облагодетелства предимно Google.
Разследванията от подобно естество, не са ограничени само до ЕС, тъй като се водят още в САЩ и Великобритания.