Google ще промени изцяло маректинговата си стратегия за популяризиране на своя предстоящ Nexus смартфон, който се очаква да бъде представен до края на годината. Новата концепция на интернет гигантa има за цел да разшири присъствието на Android OS на глобалния пазар и респективно да позволи на платформата да се конкурира по-успешно с iOS в сектора. Важен компонент от стратегията на Google e, че този път компанията няма да позволи на мобилните оператори да контролират цените и разпространението на смартфона, информира thewallstreetjournal.
По традиция устройството ще бъде представено успоредно с новата платформа Android 5.0 Jelly Bean OS. В конкретния случай интернет гигантът възнамерява да предостави ранен достъп до нейния код на множество хардуерни производители. От своя страна това е коренна промяна от досегашната стратегия на Google, която избираше само една компания, с която да си партнира в създаването на своите брандови смартфони, а именно HTC и Samsung. Впоследствие компанията осигуряваше достъп до новия софтуер и на останалите производители, за да разработват те устройствата си, но на тази практика ще бъде сложен край.
По този начин компанията планира при премиерата на Android 5.0 OS да бъде представен не само новия Nexus но и серия от устройства, разработени от хардуерните и партньори, а в това число са включени, както смартфони така и таблети. Очаква се в първата вълна от модели с Jelly Bean OS, Google да си сътрудничи с поне пет водещи производители в сектора. Любопитното е, че новите продукти с платформата ще бъдат продавани на клиентите в Eвропа, САЩ и Азия директно от уеб сайта на Google.
Discussion about this post