Бисквитките са малки файлове, които се използват за персонализиране на съдържанието с индивидуалните настройки на всеки профил. Това ви спестява постоянно логване в любимите сайтове, но също така е най-използвания метод за следене на активността ни онлайн. Google вече изразиха желанието си да предложат алтернатива на бисквитките, която едновременно гарантира приходи на рекламодателите и сигурността на потребителите.
Решението им e част от Privacy Sandbox инициативата и използва машинно обучение, за да „скрива“ информацията на даден профил в база данни съдържаща големи група от хора. По този начин рекламодателите ще виждат активността на цялата група, а не на всеки отделен човек, който споделя сходно поведение и история на търсене онлайн.
Разработчиците на Google вече имат достъп до новата система с името Federated Learning of Cohorts (FLOC), която се очаква в дългосрочен план да спре бисквитките от трети страни в Google Chrome. Това обаче няма да се случи толкова скоро, колкото мнозина очакваха, съобщава TechRadar.
Компанията официално потвърди, че се нуждае от повече време, за да оптимизира технологията. Новите планове предвиждат Google Chrome да блокира бисквитките от трети страни в средата на 2023г. Това ще стане през тримесечен период, който ще приключи през празничния сезон в края на календарната година.
Google смятат, че ако по-бързо блокират бисквитките в браузъра това ще се отрази негативно на бизнес моделите на много автори на съдържание. Някои от тях могат да прибегнат до още по-агресивни методи за таргетиране на реклами, за които крайните потребители дори няма да разбират.
По този начин Google Chrome няма да премине изцяло към FLoC поне още две години.
Oще от Digital: Как да изтрием бисквитките в уеб браузъра
Discussion about this post