На 14 юни т.г съобщиха за YouTube Play Това е проект между видео сайта и прочутия музей за изкуство.
От музея приканват потребителите да представят/ъплоудват своите творчески кратки видео клипове на
http://youtube.com/play.
Най-добрите 20 клипа ще бъдат избрани от жури от професионалисти в областта на изкуството и
ще бъдат прожектирани тази есен в музеите „Гугенхайм“ в целия свят.
„Философски погледнато, неща като това са много важни“, казва YouTube маркетинг мениджъра Ед Сандърс,
който сравнява това събитие с усилията през 2009 при създаването на симфоничен оркестър от YouTube
потребители. „Вдъхновява ни огромния брой клипове там… Ние се опитваме да приземим този балон със
съдържание.“Гугенхайм“ иска да бъде заслепен. „
Нанси Spector, главен уредник на фондация „Гугенхайм“, призовава към сътрудничество, което дава
възможност да се види, как новите технологични платформи могат да променят формАта на видео изкуството.
„Ние, в известен смисъл, каним хората да вдигнат стандартите на YouTube“ – казва тя.
„Това е пожелание само към хората, които биха искали техните работи да бъдат гледани като изкуство.“
Някои от клиповете в YouTube са безспорно художествени. Имам предвид за причудливите стоп-кадър клипове
създадени от аниматора PES, или графитите създадени от художника Blu.
Но славата на YouTube винаги е била случайността. Факт е, че „Западни спагети“ на PES се помещава
виртуално в съседство с видео блоговете на Шейн Доусън, или до Хлапето с укулеле.
Акцентирайки на съдържанието в YouTube, показва, че хората могат да бъдат креативни, когато им се
предостави възможност.
По този начин може и да се промени хода на самотек на YouTube.
Потребителите вече няма да подреждат произведенията, които намират за най-ценни чрез кликвания и
коментари?
В известен смисъл е странно е че може да се създаде усещане за жури към относително новия потребителско-
генериран свят. Въпросът не е, дали едно нещо е стойностно или не, а че то все още фигурира там с
ценността си заради формата и съдържанието. Това е като една градина, която е поддържана и в същото време
не е засадена.
На този етап е невъзможно да се оцени качеството на представяните клипове в YouTube Play, както по
стандартите на YouTube така и тези на Гугенхайм. Въпреки че са минали само 2 дни, в YouTube Play има
много коментари. Много от режисьорите на клипове вече са се включили в конкурса.
Някои от клиповете, (както можеше и да се очаква) са от сорта на:
говорещо парче от цитрусов плод наречен „Досадният портокал“
или
човек, който празнодумства за „парче [bleepity-bleep]“ камера която е купил от eBay.
Повечето от клиповете в проекта Youtube play не са нови и са били вече качени на сайта,
но YouTube и Guggenheim, се надяват че много от последните клипове ще бъдат нови творения.
„Целта ни е, това събитие YouTube Play да стане бианале (на всеки две години)“, казва Сандърс,
добавяйки,че така ще могат да се включат широк кръг участници.
„Пейзажът [на изкуството] се оформя от хората.“
На 14 юни т.г се появи новината за YouTube Play Това е проект между видео сайта и прочутия музей за изкуство. От музея приканват потребителите да представят/ъплоудват своите творчески кратки видео клипове на http://youtube.com/play. Най-добрите 20 клипа ще бъдат избрани от жури от професионалисти в областта на изкуството и ще бъдат прожектирани тази есен в музеите „Гугенхайм“ в целия свят.
„Философски погледнато, този проект е доста значим“ – казва маркетинг мениджъра на YouTube Ед Сандърс, който сравнява това събитие с усилията при създаването на симфоничен оркестър от YouTube потребители през 2009.
Нанси Spector, главен уредник на фондация „Гугенхайм“, призовава към сътрудничество, което дава възможност да се види, как новите технологични платформи могат да променят формАта на видео изкуството. „Ние, в известен смисъл, каним хората да вдигнат стандартите на YouTube“ – казва тя. „Това е пожелание само към хората, които биха искали техните работи да бъдат гледани като изкуство.“
Някои от клиповете в YouTube са безспорно художествени. Имам предвид за причудливите стоп-кадър клипове
създадени от аниматора PES, или графитите създадени от художника Blu.
Но славата на YouTube винаги е била случайността. Факт е, че „Западни спагети“ на PES се помещава
виртуално в съседство с видео блоговете на Шейн Доусън, или до Хлапето с укулеле.
Акцентирайки на съдържанието в YouTube, показва, че хората могат да бъдат креативни, когато им се
предостави възможност.
По този начин може и да се промени хода на самотек на YouTube.Потребителите вече няма да подреждат произведенията, които намират за най-ценни чрез кликвания и
коментари?
В известен смисъл е странно е че може да се създаде усещане за жури към относително новия потребителско-
генериран свят. Въпросът не е, дали едно нещо е стойностно или не, а че то все още фигурира там с
ценността си заради формата и съдържанието. Това е като една градина, която е поддържана и в същото време
не е засадена.
На този етап е невъзможно да се оцени качеството на представяните клипове в YouTube Play, както по
стандартите на YouTube така и тези на Гугенхайм. Въпреки че са минали само 2 дни, в YouTube Play има
много коментари. Много от режисьорите на клипове вече са се включили в конкурса.
Някои от клиповете, (както можеше и да се очаква) са от сорта на: говорещо парче от цитрусов плод наречен „Досадният портокал“ иличовек, който празнодумства за „парче [bleepity-bleep]“ камера която е купил от eBay. Повечето от клиповете в проекта Youtube play не са нови и са били вече качени на сайта,но YouTube и Guggenheim, се надяват че много от последните клипове ще бъдат нови творения.
„Целта ни е, това събитие YouTube Play да стане бианале (на всеки две години)“, казва Сандърс,
добавяйки,че така ще могат да се включат широк кръг участници. „Пейзажът [на изкуството] се оформя от хората.“
Discussion about this post