Милонерското рали Gumball 3000 днес премина през столицата. На едно място по време на тазгодишното издание на лусозното шоу се събират автомобили за забележете – стойност над 60 милиона лева. Сред тях блестят невероятни модели, които трудно ще видите дори по родното черноморие, където сме свикнали да виждаме суперкари само дни след световните им премиери, че дори веднъж се случи и преди. Но нека се върнем върху Gumball издание 2011 и в частност последният му чекпойнт переди днешният финал в Истамбул.
Самото мероприятие започна с лек гаф, но той по никакъв начин не успя да попречи на хилядите автомобилни фенове които бяха дошли да видят зрелище. Буквално часове преди пристигането на колите сборният пункт бе сменен от пространството пред бившият царски дворец – с главният вход на катедралата св. Александър Невски. Първо на калдаръмената настилка се появи италианското чудовище Ferrari 458 Italia на чийто спирачни дискове 19-цоловите магнезиеви джанти сякаш малееха. Не си мислете обаче че Italia е нещо което може да ви впечатли…поне не и на Gumball 3000, по време на надпреварата участва не едно а общо единадесет такива, както и няколко F430-ски. Изведнъж публиката замлъкна „гласът“ Lotus Evora S разсея дори облаците над София. За по-запознатите беше ясно – семи сликове, Toyo R888, дифузер, корита и шофьор с велурени ръкавици…тази кола нямаше да стои кротка и да позира само за снимки. Така и стана…англиската машина направи страхотно шоу за наслада на феновете и за нещастие на почистващите фирми които дълго ще трябва да отстраняват изгорелите черни дири от гума по паважа.
Освен камуфлажни Phantom-и, розови Porsche-та, лъщящи лимузини като Maybach и Bentley зрителите се насладиха и на златен Mercedes SLR McLaren, огледално Ferrari и още ред чудовища и по-малки чудовища като Spyker C8 Aileron които повечето от нас са шофирали само в компютърни игри.
Несъмнено диамантите в короната на Gumball 3000 за 2011г. за много, но тези които обраха най-много аплодисменти по време на целият европейски тур са не почве от десет. За да не обидим някой милионер дал 25 000 паунда за участие в престижното рали няма да казваме, че това са най-добрите, но доста редките бяха откровенно скандалният двуцветен Aston Martin One-77 с 12-цилиндров двигател, монокок от въглеродни влакна и каросерия от алуминий криещ мощност от 700к.с. и ускорение от 0-100км/ч за 3.5сек. Bugatti Veyron също спираше дъха на всички само с мислълта, че потрисайки се по паветата зад гърба над пилота и спътника си разхожда над 1000 коня даващи му сила без проблем да вдигне над 400км/ч.
Discussion about this post