Huawei изпратиха най-добрата си година в пазара на смартфони досега, през която успяха трайно да се утвърдят като втория най-голям производител в индустрията. Китайският гигант има амбициозни планове и за 2019г., когато ще се опита да увеличи дистанцията пред Apple и да се доближи максимално до Samsung. От компанията успяха да продадат над 200 млн. смартфона на пазара през изминалите 12 месеца, което е с 30% повече, спрямо резултатите през 2017. Huawei са доставили и още 100 млн. смарт джаджи като таблети и умни часовници, съобщава CNN.
Всички тези процеси доведоха рекордни приходи за Consumer Business дивизията на Huawei, която генерира $52 млрд., което представлява с 40% увеличение на годишна база. Компанията има най-силно присъствие в Китай и другите страни в Азия, но полага много усилия да стане влиятелен фактор и на европейския пазар. Huawei предлагат на потребителите разнообразно портфолио от смартфони, които в повечето случаи се продават по-изгодно от конкурентите им на други производители. Именно заради това компанията цели да изпревари Samsung преди края на 2020г.
Прогнозата е на Ричард Ю, който ръководи Consumer Business дивизията и уточни, че ще са необходими най-много две години, за да може компанията да изпревари Samsung. Огрoмните инвестиции в устройства с гъвкави дисплеи и 5G мрежите само ще ускорят тези процеси и ще допринесат за желанието на Huawei да стане най-големия производител на смартфони в света. През последните месеци Samsung изпитват сериозни затруднения и за разлика от своя основен конкурент отчетоха спад в продажбите си. Ако този тренд се запази може да позволи на Huawei по-рано да постигнат своята цел.
Oще от Digital: Huawei завършва годината с 200 млн. продадени смартфона
Discussion about this post