Компанията се намира в центъра на преструктуриране на бизнеса. Промените са насочени към подобряване на конкурентоспособността на Intel. Преодоляването на разликата от AMD при процесорите остава водещ приоритет. Важен елемент от стратегията им е инвестицията в нови производствени съоръжения и технологии.
Първите тримесечия на новата година задълбочиха някои негативни трендове, особено в сегмента на преносимите компютри. Финансовите резултати за второто тримесечие разкриват любопитни детайли за представянето на Intel в този стратегически сектор. Едно от заключенията на компанията е, че отчетения спад от 36% в доставките на компоненти за лаптопи. Цифрата обхваща първата половина на календарната година, съобщава GizChina.
Приходите на компанията в клиентския сегмент отчитат спад от $10.3 млрд. до $7.7 млрд. Разпределението между десктопи и лаптопи е респективно $2.3 млрд. и $4.8 млрд. Intel трябва да се примирят с двуцифрен спад в доставките и в двете пазарни ниши. Намалението при настолните компютри е 29%, докато приходите от лаптопи отчитат спад от 18%.
Динамиката на доставките и в двата случая се влошава с по-солидни темпове от първоначалните очаквания. Ниското търсене към нови устройства, особено в образователния сектор оказва сериозно влияние върху намалените доставки за периода. Поскъпването на хардуера е около 13% през първите две тримесечия, което също влияе на продажбите.
Оптимистични са прогнозите на технологичния гигант за втората половина на 2022г.