Apple имат сериозно влияние сред представителите на бизнес средите. iPhone е бранд, който е подходящо допълнение към всяка корпоративна идентичност. Компанията разчита основно на американския пазар за генериране на солидни приходи. Въпреки това популярността на iPhone не е ограничена до САЩ, тъй като това е най-луксозният бранд при смартфоните.
Конкуренцията на Apple и хардуерната криза
Въпреки хардуерната криза Apple успяха отново да се превърнат във водещ фактор на китайския пазар, но също и сред европейските страни. Конкуренцията сред устройствата от премиум сегмента се задълбочи допълнително с премиерата на iPhone 13 серията. Подобренията в смартфоните ги превърнаха в абсолютен хит на пазара през коледното тримесечие на 2021г.
Samsung и Xiaomi използваха първото тримесечие на новата година, за да представят нови устройства от висок клас, с които да разширяват влиянието си за сметка на Apple през 2022г. По всичко личи, че ни очакват доста динамични събития в световния пазар на смартфон през следващите месеци.
Въпреки активността на производителите на Android все още iPhone доминира при най-скъпите устройства. Преднината на компанията не е ограничена до определени страни, тъй като отчитат ръст в продажбите на всички географски територии. Актуалният доклад за най-продаваните смартфони показа, че 7 от 10-те най-продавани смартфона са произведени от Apple.
Oт Counterpoint Research също така твърдят, че Apple вече притежава 60% от сегмента на устройства от висок клас. В тази категория са смартфоните, които имат цена от поне $400. Гъвкавите смартфони с достъпна цена ще предизвикат следващия голям тренд в пазара на премиум смартфони. Samsung са лидер в тази продуктова категория, но е въпрос на време и Apple да представят конкурент на Galaxy Z серията.
В заключение ще отбележим, че китайските производители като Xiaomi, Oppo и Vivo продължават да запълват празнината, която остави Huawei след налагането на търговските санкции срещу компанията.