Продажбите на iPod са отчели спад от 17% през първото тримесечие на 2011г., в сравнение със същия период през 2010г. Въпреки рекордните финансови приходи, които Apple генерира, както и 18,65 млн. доставки на iPhone изглежда, че музикалния плейър на компанията регистрира сериозен спад в популярността си сред потребителите. Продажбите на iPod от началото на годината достигат до 9,02 млн., според информацията публикувана от Apple, информира techradar.
През миналата година за същия период продажбите на музикалния плейър регистрираха спад от 1%, докато данните за представянето на iPod през 2011г. могат да принудят компанията сериозно да обмисли стратегията си в сектора. От една страна огромното търсене на iPhone вероятно обезмисля необходимостта потребителите да закупят и iPod. Фактор, който в малка степен би разтревожил ръководителите на компанията. Но от друга страна невероятната популярност на смартфоните и експанзията им на пазара несъмнено оказват негативно влияние върху продажбите на устройството в глобален мащаб.
През последната година потребителите се фокусираха основно към закупуването на Android OS или Windows Phone 7 смартфони като основни мултимедийни устройства. Наред с това бързо разрастващия се пазар на таблети, който все повече привлича интереса на потребителите също има сериозно влияние върху слабите продажби на iPod. Предстои ни да проследим как Apple ще оцени ситуацията и какви мерки ще предприеме, за да подобри представянето на своя продукт в глобален мащаб.
Discussion about this post