В най-добрият случай мотивационното писмо може да помогне на търсещия работа да се открои от останалите. В най-лошия случай, то може да направи един обещаващ кандидат да изглежда като обикновен преписвач.
За съжаление, по-голямата част от мотивационните писма по същество изглеждат по един и същ начин, а именно, повторения на едно и също съдържание от автобиографията. В такъв случай, бихте ли чели подобно мотивационно писмо? Вероятно не, и това е валидно за повечето мениджъри.
Разбира се, интернет е пълен с полезни съвети и уроци за написването на мотивационно писмо, но малко от тях дават полезна информация, която е различна от очевидното.
От Forbes ни предлагат някои полезни съвети и техники, които са се доказали като полезни през годините за написването на такова мотивационно писмо, което някой действително ще иска да прочете.
1. Не повтаряйте автобиографията си
Много хора пишат мотивационни писма, каито приличат по-скоро на автобиография, подредена в различни параграфи. Факт е, че вашето писмо ще бъде прикрепено към автобиографията ви, така че може да се предположи, че интервюиращия ще я е погледнал дори и бегло, и ще открие дублирането на информация. Вместо това, използвайте мотивационно писмо, за да покажете своите качества и интереси в областта, за която кандидатствате.
Например, използвайте Google, за да научите повече за историята на индустрията, в която работите, и добавете няколко интересни исторически факти в мотивационното си писмо – ако кандидатствате за работа в IT, можете да обясните колко е вълнуващо да видите как закона на Мур трансформира технологиите пред очите ви, а ако кандидатствате за работа в модната индустрия, можете да разкажете как тендециите са се променили от 80-те години на миналия век.
На практика, всичко си има скрита история, която можете да използвате, за да покажете своя опит и интереси.
2. Бъдете кратки
По-малкото може да покаже повече. Избягвайте дългите въведения и се стремете винаги да давате директно онова, което ви интересува.
3. Не адресирайте писмото до конкретен човек
Понякога може да не знаете към кой точно трябва да бъде насочено вашето писмо. Ако сте абсолютно убедени, че не знаете до кого трябва да го адресирате, тогава не се обръщайте към никого. Скучното „Уважаеми Г-н/Г-жо“ е излишно. Вместо това можете да премиинете направо към самото писмо.
4. Изпратете го като PDF
Не можете да сте сигурни, че всеки офис компютър има версия на Word за четене на DOCX файлове, но всеки може да отвори PDF файл без никакво преобразуване. Ако разчитате, че човекът отговорен за прегледа на документите на кандидатите ще има време да се занимава с конвертиране на файлове е рисковано по две причини. Първо, той може да премине директно към следващия кандидат, и второ, грешките във форматирането са доста неприятни.
5. Никога не започвайте с онова, което се знае
„Моето име е ___, и аз кандидатствам за позицията ____“ е най-сигурният начин да покажете своята неопитност, тъй като това е информация, която вече се знае.
6. Направете силен край на изложението
Завършителната част трябва да е кратка и точна в обясненията за това как вашия опит или мироглед ще ви помогнат в работата. Това е от ключово значение, а ако се отклоните в повече подробности, може да звучите неубедително.
Discussion about this post