Facebook-признатият лидер в социалните мрежи, надмина всички платформи на пазара, обсебвайки повече от 350 млн. уникални потребители в световен мащаб. Ако някоя социална мрежа е готова за проектиране на печелившата формула на успеха през 2010 г., то това е Facebook, коментират от mashable.
Трансформирането на тази популярност в щатски долари обаче не е лесно – особено в една индустрия, чиито потребители са свикнали да получават всичко безплатно. Facebook може потенциално да създаде шаблонна форма за приходи, която ще направи революция в социалната мрежа такава, каквато я познаваме.
Следващо ниво на приходи от реклама
Реклама е традиционно най-простото средство за генериране на приходи. PricewaterhouseCoopers съобщи през октомври, че приходите от интернет реклама възлизат на над $ 10.9 милиарда за първата половина на 2009 година. Изчислено е, че само Facebook взима $ 435 милиона. Но за един сайт с почти половин милиард потребители, една четвърт от които прекарват повече време в мрежата, отколкото пред телевизора, тези цифри представляват само начален потенциал.
Facebook се намира на мястото, което Google заемаше преди да стане най-голямата машина за печелене на пари в света. Рекламите във Facebook може да станат също толкова съществени за 21-ви век, колкото жълтите страници са били през 20-ти век.
Електронна търговия
Онлайн покупките през първите три тримесечия на 2009 г. достигат $ 98.3 милиарда според Министерството на търговията на САЩ. За по-голямата част от дружествата, продаващи продукти онлайн, които са ангажирани с Facebook, отварянето му към пряка електронна търговия драстично ще промени начина, по-който фирмите рекламират и как потребителите купуват стоки онлайн.
Опция за премиен абонамент
И накрая, независимо дали на потребителите им харесва или не, Facebook ще си направи лоша услуга в дългосрочен план, ако не вземе под внимание опция за премиен абонамент. Потребители са податливи към плащания, дори и за най-простите функции и функционалности, както е видно от успеха на Facebook подаръците.
Подобряване на рекламата, разработване на електронна платформа за търговия, както и добавяне на абонаментни услуги не само ще генерират приходи, но и ще отворят приходните потоци за следващото поколение на цифровото развитие.
Discussion about this post