Погледнете внимателно логото на любимата ви технологична компания. Виждате ли следи от миналото му? Логото, подобно на самата компания, се развива, адаптира и променя, за да отрази своята еволюция.
В света на технологиите, където новостите дефилират със скоростта на светлината, визуалната идентичност също играе важна роля. Интересно е да проследим как логата на водещите технологични брандове са се трансформирали през годините, за да стигнат до познатите ни образи днес.
Вземете за пример Google. Първоначално наречена „Backrub“, компанията започва своята одисея, анализирайки „обратни връзки“, за да оцени значимостта на уебсайтовете. Трудно е да си представим, нали? Днес цветното лого на Google е символ на достъп до неизчерпаема информация, но малцина знаят, че то е преминало през осем трансформации, преди да достигне до настоящата си, семпла форма.
Microsoft
Не е само Google. Историята на Microsoft е също толкова любопитна. Компанията, която днес е синоним на операционната система Windows, всъщност е започнала като Traf-O-Data – фирма, занимаваща се с броене на трафика и предоставяне на данни на инженери. Истинската визуална идентичност на Microsoft се появява едва през 2012 г., когато емблематичното лого на Windows застава до името ѝ.
Samsung
Подобно пътешествие е извървял и южнокорейският гигант Samsung. Да, компанията, която днес асоциираме с ултрамодерни телефони и телевизори, някога е била магазин за хранителни стоки! През 70-те години на миналия век Samsung се насочва към електрониката, като първите им продукти са черно-бели телевизори. Интересното е, че цели 55 години в логото им присъстват звезди, които през 1993 г. отстъпват място на емблематичното синьо кръгче.
Apple
Историята на Apple е може би най-разпознаваемата. Първото им лого от 1976 г. изобразява Исак Нютон под дърво, малко преди ябълката да падне на главата му. Две години по-късно се ражда емблематичната ябълка с отхапкане, по поръчение на самия Стив Джобс. Минават още две десетилетия, преди тя да придобие познатия ни монохромен вид.
Еволюцията на логата е повече от просто промяна на цветовете или шрифта. Тя е визуално отражение на пътя, който е извървяла компанията. От сложни и буквални изображения към семпли и абстрактни форми, логата разказват история за технологичните постижения, промяната в потребителските нагласи и стремежа към модерност.
Следващия път, когато видите познато лого посмислете за неговата история. Може би ще откриете нещо ново за любимата си компания. Надяваме се този материал да ви е полезен. Може да споделите мнението си в коментарите на социалните ни канали.