Британският производител на коли Lola Cars и компанията за чисти технологии Drayson Racing разкриха продукта на съвместната си работа – Lola-Drayson B12/69EV. Автомобилът, който трябва да стане ней-бързият състезателен електромобил в света, съдържа чисто новото 4×2-640 електрическо задвижване, индуктивно зареждане, захранване с композитни батерии, подвижна аеродинамика и амортисьори, възстановяващи електроенергията. Четирите му електромотора са предвидени да осигуряват внушителната мощност от 850 конски сили и максимална скорост от около 322 км/ч.
Според Пол Драйсън главната цел на партньорството е да докаже, че един електромобил може да постигне същите, ако не и по-добри състезателни резултати от конвенционално захранвана кола. Четирите мотора, осигурени от компанията Oxford YASA, предават забележителната си мощ върху задните колела и се смята, че имат по-добра производителност от петролния си еквивалент. От стартовата линия автомобилът достига скоростта от 96,56 км/ч за 3 секунди, а 5,1 секунди след старта вече се носи с над 160 км/ч.
Дизайнът на автомобила е съсредоточен върху оптимизирането на качественото представяне при къси отсечки. Новото поколение литиеви нанофосфатни клетки на батериите, специално произведени за проекта от A123 Systems, биха издържали единствено 15 минути в състезателен режим – но при тези скорости, представете си само какъв четвърт час ще е това!
Компаниите, които се явяват официални партньори на проекта са BAE Systems, Multimatic, Halo ITP и Cosworth. Oxford YASA Motors, Mavizen A123, Rinehart Motion Systems и Warwick University пък са официалните снабдители. Тестовете на писта на Lola-Drayson B12/69EV ще започнат през идните месеци, последвани от представяне на шампионата за електромобили FIA 2013.
Discussion about this post