Експертите на компанията инвестират в иновативна технология, която ще улесни пазаруването във физически магазини. Mastercard ще ни позволят да пазаруваме в реални обекти, чрез сканиране на лицето. Пилотната програма с новото решение, което е кръстено Biometric Checkout Program вече е активна в няколко града в различни държави.
Партньорите на Mastercard могат да се присъединят и да предложат изцяло нови възможности за мобилни плащания с оптималната сигурност на биометричните технологии. Потребителите ще могат да верифицират покупката, като приближат лицето или дланта си към терминала, вместо да вадят своята карта.
Според данните на Mastercard се очаква над 1.4 млн. души в световен мащаб да пазаруват с лицево разпознаване до 2025г. За сравнение около 670 млн. са използвали технологията през 2020г., според Juniper Research. Амбициозната цел на програмата е да въведе нови стандарти, с които банките и търговците да гарантират максимална поверителност на личните данни.
Проучванията показват, че 74% от потребителите имат положително мнение за биометричните технологии. От Mastercard смятат, че тази пазарна ниша ще се превърне в бизнес за $18.6 млрд. в следващите пет години, съобщава PocketNow. Tърговските обекти могат да станат част от Biometric Checkout Program и да предложат услугата на своите клиенти.
Крайните потребители е необходимо да инсталират приложение на смартфоните, с което да настроят своите профили. Регистрацията ще е базирана на актуалните данни в Mastercard, но ще изисква сканиране на лицето или дланта на ръката.
Технологията ще осигурява бързо и сигурно изживяване при плащане, като същевременно дава възможност на потребителите да избират как искат да плащат.