Въпреки популярността на технологията е факт, че високата цена на гъвкавите смартфони е голямо ограничение. Наред с това устройствата не са налични във всички региони, а и доста потребители не са убедени в предимствата им. Всяко следващо поколение, обаче прави гъвкавите смартфони по-добри, достъпни и изгодни. Тази пазарна ниша е в ранна фаза на развитие, но се очаква да се разрасне значително през следващите години.
Microsoft имат свои идеи как да допринесат за отстраняване на проблемите, които възпрепятстват технологията да се превърне в доминираща сила в мобилната индустрия. Microsoft е решена да се завърне на пазара на гъвкави смартфони, след неуспеха на Surface Duo и Surface Duo 2. Според слуховете компанията разработва нов модел, който ще предложи редица подобрения спрямо предшествениците си.
Гъвкавият смартфон на Microsoft
Компанията вече се отказа от Surface Duo 3, но продължава да инвестира в технологията. Нов патент разкрива, че Microsoft все още работят над подобно устройство. Според документите можем да очакваме екран който се отваря вертикално и се разгръща в голяма тъчскрийн повърхност. Този дизайн, подобен на серията Samsung Galaxy Z Fold е допълнително подобрен и от иновативна покривна плоча в задния корпус.
Какви са предимствата на новата технология
Отличителна характеристика на уникалния механизъм е, че предпазва екрана и покрива празнините, за да предотврати повреда на устройството от прах и вода. Това е функционалност, която не се среща често в други сгъваеми телефони.
Новият механизъм предлага още две предимства, а именно повишава издръжливостта на устройството и устойчивостта му към повреда. Смартфоните, които се сгъват по този начин ще са по-удобни за работа с една ръка, както и за мултитаскинг.
Намирането на оптимален баланс между фунцкионалност и иновативен дизайн е сериозно предизвикателство. Технологиите в патентите на Microsoft могат да намерят място не само в Surface серията, но и за създаване на нови продуктови категории. Гъвкавите смартфони остават сфера с голям потенциал за развитие, която се следи от всички водещи компании.