Началото на всяка календарна година обикновено е свързано със слабо търсене и ниски продажби на производителите в индустрията. Традицията ще бъде спазена и през първото тримесечие на 2019г., през което анализаторите прогнозират двуцифрен спад в доставките на лаптопи. Конкретните данни разкриват, че намалението ще е 12.9% и ще обхване периода между януари-март. Водеща причина ще е ниската активност на потребителите и забавената премиера на новите процесори на Intel.
Съчетанието между тези фактори ще принуди повече хоrа да изчакат с покупката на хардуер още в началото на 2019г. Няма как да не припомним още, че потребителите са доста активни през празничния сезон в края на годината, което също ги кара да бъдат търпеливи през първото тримесечие. От Digitimes смятат, че тези трендове ще се отразят на всеки от водещите производители в този сегмент, като най-голямо влияние ще имат върху стратегията на НР в периода януари-март.
Недостатъчното търсене ще се отрази и на другите големи брандове в тези сегмент: Lenovo и Dell. Продължаващата търговска война между Китай и САЩ също допринася за очаквания спад от 12.9% в продажбите на лаптопи в световен мащаб. Първите сериозни признаци на стабилизиране ще видим през следващото тримесечие, като до края на лятото ситуацията ще се подобри осезаемо. След това ни очаква и премиерата на много нови устройства на водещите брандове в индустрията.
Още от Digital: Каква е причината днешните лаптопи да са толкова мощни, компактни и достъпни
Discussion about this post