Opel разработи революционна светлинна система на базата на интелигентни матрични LED светлини. Тази технология, която е напълно нова за автомобилната индустрия, ще направи нощното шофиране още по-безопасно, спокойно и комфортно за водача.
В момента Opel е първият автомобилен производител, който тества в полеви условия напълно интегрирана матрична светлинна система в специално предназначени за целта прототипи. Матричната технология въплъщава една напълно нова философия в светлинната технология. Вместо използването на късите светлини като стандартна настройка по презумпция, при новата матрична концепция са включени дългите светлини.
При използването на този подход дългите светлини се поддържат в режим, при който липсват каквито и да било заслепявания, като те автоматично се адаптират в зависимост от пътната ситуация. В този смисъл матричната светлина асистира водача по един интелигентен начин, осигурявайки му шофиране без стресове и същевременно с това осигурява най-високо ниво на безопасност. Светлината се адаптира по-бързо към актуалната пътна ситуация отколкото което и да било друго решение, което се базира на механично движещи се елементи.
“Активната безопасност е основна фокусна точка в технологичната стратегия на Opel,“ отбелязва Рита Форст, вицепрезидент, отговорен за развойната дейност. „Ние бяхме първият автомобилен производител, който предложи системата AFL – комбинация от динамични ксенонови светлини за завои и статични светлини за кръстовища – на пазара още през 2002 година. Opel отново е на път на направи революция в областта на безопасното нощно шофиране с интелигентните матрични светлини, в момента най-авангардната автомобилна светлинна система в света.”
Матричните светлини функционират в съчетание с предната камера на Opel, разположена между предното стъкло и вътрешното огледало за обратно виждане. След като камерата установи наличие на светлинни източници произхождащи от насрещен или движещ се в същата посока трафик, тази зона напълно се затъмнява, докато останалата част от пътя остава озарена в светлина.
Подобен подход гарантира, че докато другите водачи на автомобили никога няма да бъдат заслепявани, останалите неосветени от други източници обекти остават видими.
Използването единствено на LED елементи като част от структурата на светлинната матрица дава значителни предимства пред останалите – като начало със значително по-ниската консумация на енергия от конвенционалните газоразрядни и халогенни лампи. Те се нуждаят от едва половината енергия консумирана от халогенните крушки. Всяка една от двете матрични предни светлини се състои от четири светлинни сегмента. Зад всеки един от тези сегменти са разположени четири отделни светлинни източника, които могат да бъдат включвани и изключвани индивидуално, създавайки 16 възможни комбинации. Преминаването от една към друга от общо 256-те различни възможни настройки става плавно и преливащо се без водачът да забелязва този факт.
До този момент само дневните светлини можеха да бъдат възпроизведени в характерната за Opel форма на стрела. Сега обаче това важи и за късите светлини, когато се активират през нощта. Това става възможно чрез комбинирането на две функции: дневните и късите светлини използват общ ред от седем светлинни елемента. Това решение дава повече свобода на стилистите при създаване на нови автомобилни дизайни.
Новата матрична светлинна концепция постепенно ще бъде въвеждана в автомобилната гама на Opel през следващите няколко години, както бе в случая с AFL при въвеждането му през 2002 година. Тогава Opel стана първият автомобилен производител, предложил подобна свързана с безопасността система. Последните версии на системата AFL (AFL+) включват биксенонови газоразрядни светлини, светлини за лоши метереологични условия, динамични светлини за завой и статични светлини за кръстовища, асистент за дългите светлини и дневни LED светлини.
Discussion about this post