Ако преди години електромобилите бяха грозновати, бавни и тесни превозни средства които са предназначени за натовареният център на големите градове, то днес нещата вече стоят по коренно различен начин.
По време на провеждащият се в момента Автосалон в Женева, на щанда на италианското тунинг ателие Pininfarina виждаме за първи път концепта на новият електрически суперавтомобил. HK GT е направен по заявка на китайската Hybrid Kinetic Group и може да се похвали, че е голям, красив и много мощен.
HK GT е направен от Pininfarina за Hybrid Kinetic Group
С размери 4 980мм (дължина), 2 000мм (ширина) и 1 494 мм (височина), HK GT е голям почти колкото кросоувъра Tesla Model X и така се превръща в един от най-големите електромобили които ще имаме на пазара в близко време.
Техническите характеристики на Model X в сайта на Tesla
Ако при Model X имаме два двигателя (по един за всеки мост), то тук вече двигателите са общо четири (по един за всяко колело). Тяхната обща мощност е невероятните 1088 конски сили, което е повече дори от най-мощният P100D двоен двигател на Tesla Model S (той е 259к.с. на преден мост и 503к.с. на заден). Ускорението на HK GT е направо убийствено – той вдига от 0-100 километра са едва 2.7 секунди. Максималната скорост пък 350км/ч.
Дизайнът на Pininfarina HK GT е агресивен но елегантен
Четирите двигателя се захранват от съвсем малка батерия с 38кВч заряд. Той е достатъчен за 160 километра пробег. Да и ние като вас смятаме, че това е прекалено малко. Pininfarina също знаят това и по тази причина дават възможност HK GT да се оборудва с допълнителен генератор на електричество. Той може да бъде водороден, бензинов или газов микротурбинен.
Съвсем очаквано, при положение, че пред нас стои творение на Pininfarina, дизайнът на HK GT е невероятно красив и футуристичен. Купето е 4-местно, а двете му врати се отварят нагоре и позволяват бърз достъп за шофьора и пасажерите му.
Интериорът също идва от бъдещето – тук по данни на производителя са събрани всички съвременни Smart технологии. Дори седалките са с 3D сканиращи сензори и автоматично се регулират спрямо тялото на човека който седи в тях.
Discussion about this post