Автомобилите се промениха значително през последните години и вече използват смарт асистенти за паркиране и асистиране на водача. Подобрениятa обхващат предимно интериора, но е факт, че модерните коли продължава да бъдат доста шумни, което може да е проблем в доста ситуации. Един от най-досадните звуци, който автомобилите издават е свързан с гумите при движението им на пътното платно. Използването на нископрофилни гуми в луксозните модели допълнително задълбочава този проблем.
Едно от възможните решение е да се добавят няколко слоя изолационно покритие към самото купе, които да се грижат за заглушаване на околния шум. Този вариант, обаче е свързан с увеличаване на теглото и цената на автомобилите. Италианският бранд Pirelli работят над алтернативна концепция, която ще гарантира, че звука от гумите ще бъде редуциран с около три децибела. На пръв поглед това е доста ниска стойност, но всъщност представлява сериозен прогрeс в справянето с този досаден проблем, съобщава CNet.
Системата е кръстена от компанията с името Pirelli Noise Cancelling System (PNCS) и представлява просто, но ефективно решение на проблема. Инженерите на Pirelli планират добавянето на слой от специална пяна във вътрешността на гумите, който допринася за намаляване и абсорбиране на вибрациите преди да достигнат до купето, чрез окачването. По този начин PNCS гарантира, че шума от движението им е много по-слаб от конвенционалните решения. В момента над 150 модела на производителите вече използват системата.
Oще от Digital: Pirelli Connesso е автомобилна гума, която ще ни информира за опасности на пътя
Discussion about this post