Навлизането на чуждестранни фирми-производители на компютри на южнокорейския пазар, и извоюването на пазарни дялове оказа натиск върху местните компании като Samsung Electronics и TriGem Computer. В миналото пазарът беше доста по-затворен, а корейските марки притежаваха повече от 80% от него. През четвъртото тримесечие на 2005 година, пазарния дял на Samsung и TriGem намаля тъй като Dell и HP се радваха на сериозен напредък. За този период пазарният дял на Dell се покачи до 5.2% от 3.2% за предходната година. От HP обявиха, че техният пазарен дял е достигнал 10.20% в сравнение с 8.2% през 2004 година. През същото време дяла на Samsung отбеляза спад с 3.1% и през четвъртото тримесечие на 2005 година и се стопи до 25.4%, а този на TriGem регистрира 1.4-процентов спад и достигна 13.4$ за същия период.В бизнеса с лаптопи делът на HP нарасна до 10% което изтласка фирмата TriGem на трето място сред десетте най-големи производители в Южна Корея. В същото време делът на Toshiba достигна 8% и фирмата се нареди на пето място.
Discussion about this post