Компанията Sony e закупила сайта за обмен на потребителски видеоклипове Grouper. Това е струвало на компанията 65 милиона долара. Grouper е осмият по големина сайт в света, предлагащ видеоклипове, заснети от потребители. В момента сайтовете за онлайн разпространение на потребителски клипове са едни от най-търсените, което ще накара някои големи компании да последват примера на компанията News Corp. на Рупърт Мърдок, която закупи сайта MySpace за 580 милиона долара миналата година. В момента някои големи компании проявяват интерес към най-големия сайт за видеохостинг – YouTube. И въпреки че от YouTube заявиха, че нямат намерение да продават сайта, анализатори са изчислили реалната цена, на която той може да бъде продаден. Предположенията им варират от 500 милиона до един милиард долара. Sony обаче се цели по-ниско. Анализаторите смятат, че компанията е имала нужда от еквивалент на iTunes, за да подобрят стратегията си. Потребителите на Grouper са предимно младежи, които не пестят парите си. С такава клиентела Sony ще има възможност да продава както филми, така и музика и потребителска техника.
Discussion about this post