Стрийминг услугите промениха начина, по който слушаме музика, oсобено когато сме в движение. Oчевидната им предимства карат все повече хора да обмислят инвестиции в платформи като Apple Music и Spotify. Това са двете водещи платформи с впечатляващ набор от функционалности и богата колекция от съдържание.
Въпреки невероятните инвестиции Apple все още изостава от своя най-голям конкурент. Популярността на Spotify е достигнала нови пикови стойности през последното тримесечие. За този период услугата е добавила почти 30 млн. нови профили, с което вече има активна потребителска база от над 600 млн. потребители.
Това се случва за първи път в историята на компанията и е доказателство за влиянието на стрийминг услугата в глобален мащаб. Официалните данни разкриват още, че приходите за изминалата година достигат до €3.7 млрд. което представлява 16% ръст на годишна база. Рекламните приходи също достигат рекордни стойности от €501 млн. за същия период, информира TechCrunch.
Премиум потребителите на Spotify вече са 236 млн. от общо 602 млн. По този начин услугата добавя почти 30 млн. нови абонати на Premium плана си през последната година.
В заключение ще допълним, че компанията очаква да увеличи потребителите си с още 16 млн. през първото тримесечие на 2024г. За същия период можем да очакваме и над 3 млн. абонати да се присъединят към премиум плана на услугата.