Смартфоните са най-търсената потребителска електроника на глобалния пазар. Популярността им се отрази негативно на редица други устройства. Това важи с пълна сила за таблетите, които се превърнаха в поредната жертва на смартфоните в дългосрочен план.
Все пак изглежда, че големите им дисплеи продължават да привличат определена аудитория. Aнализаторите от International Data Corporation (IDC) публикуваха актуалния си доклад, който обхваща второто тримесечие в пазара на таблети. Основното заключение е, че продажбите ще отчетат минимален ръст от 0.15% за периода.
Общият брой таблети доставени в глобален мащаб ще достигне до 40.5 млн. бройки, съобщава ZDNet. Добрите резултати се дължат на промоции на производителите и някои кампании насочени към образователния сектор.
Аpple oстават лидери, тъй като притежават 31% дял през второто тримесечие, благодарение на 12.6 млн. продажби. Това очертава спад от 2.89%, спрямо резултатите от преди година. Samsung са на втора позиция с 18.1% от доставките, но трябва да се задоволят с двуцифрен спад в продажбите от 10.63%
Третият най-голям производител за периода е Amazon с 13.6% дял и внушителен ръст от 26.92% в продажбите за периода. Lenovo и Huawei допълват първите пет, отчитайки съответно 8.7% и 5.3% от всички доставки за периода.