Всички знаем каква е реакцията на потребителите, когато Instagram „заимства“ функции от други приложения. Оплаквания, недоволство, но… след известно време, свикваме. Истината е, че стратегията на Instagram работи.
Изминалата година беше белязана от епична битка между двама гиганта в социалните медии – TikTok и Instagram. Докато TikTok се фокусира върху кратки видеоклипове и танци, Instagram разширява обхвата си, заимствайки функции от конкурента си.
Тази стратегия донесе на Instagram трона, изтласквайки Snapchat от челните позиции. Сега наред е TikTok. През 2023г. Instagram за първи път от 2020 г. насам е най-изтегляното приложение, изпреварвайки TikTok по брой нови сваляния. Успехът се дължи до голяма степен на Reels – функцията, копирана от TikTok. Независимо от първоначалните негативни реакции, Reels се превърна в основен елемент на Instagram.
Бъдеще на TikTok е под въпрос
В същото време TikTok се бори с много проблеми. Законодателни инициативи в САЩ заплашват с пълна забрана, а фокусът върху електронната търговия не се харесва на всички потребители.
Въпреки по-слабите показатели за сваляния, TikTok е все още е много ангажиращо приложение. Потребителите прекарват средно 95 минути в него, докато в Instagram това време е 62 минути. Битката за потребители между TikTok и Instagram е в разгара си. Instagram е в по-силна позиция, но TikTok не бива да се подценява.
Фактори, които ще повлияят на крайния резултат
Ако TikTok бъде забранен в САЩ, това ще е огромен удар за платформата. Reels пък е ключов фактор за успеха на Instagram. Продължавайки да развива и усъвършенства Reels, Instagram може да затвърди доминацията си. От друга страна TikTok може да се адаптира и да се фокусира върху функции, които са по-привлекателни за потребителите. Не е изключено да се появят нови конкуренти, които да изместят и двата гиганта.
Твърде рано е да се каже кой ще спечели битката между TikTok и Instagram. И двете платформи имат своите силни и слаби страни. Споделете в коментарите на digital.bg коя е вашата любима платформа, която използвате.