Тоshiba възнамерява да оптмизира оперативната си печалба с възприемане на изцяло новa бизнес стратегия. Основният компонент от нея е планирания бъдещ фокус върху създаването на електронни устройства и продажба на чипове. По този начин, обаче компанията ще жертва позициите си във все по-проблемния пазар на телевизори, информира cnet.
Новата стратегия предвижда да бъде прекратено производството на LCD модели в Япония до 2014-2015г. в опит да се удвои финансовата печалба на Toshiba в глобален мащаб. Борсите веднага реагираха на информацията и отказа от разработването на телевизори моментално увеличи акциите на компанията с 5%. Само през миналага година Toshiba претърпя загуби от $620 млн. от слабите продажби на устройствата.
Все още ръководителите на компанията вярват, че бизнеса с телевизори може да бъде печеливш, но за целта е необходимо да се извършват мащабни организационни промени. До 2013г. новата стратегия на Toshiba ще доведе до редуцирането на моделите, които Toshiba произвежда в сектора с 60%.
Apple е един от основните източници на приходи за компанията, тъй като iPhone и iPad устройствата използват NAND флаш чипове именно на японския производител. Предстои да видим дали бизнес плана на Toshiba ще и позволи да удвои своята оперативна печалба на глобалния пазар до 2015г.
Discussion about this post