Има много неизвестни в партньорството между Toyota и Tesla. Най-важният въпрос е дали двете компании съвместно ще произвеждат автомобили. Потребителите чакат отговор вече няколко месеца. Сега обаче Toyota прави първата крачка. Автомобилната компания смята да вгради литиево-йонната батерия на Tesla в тестови автомобил, за да тества технологията. Akio Toyoda, президент на Toyota лично направи изявление преди няколко дни пред журналисти в Nagoya, Япония.
Инженерите на Toyota ще тестват дали батерията на Tesla е подходяща за новия 2011 Tesla Roadster 2.5. Литиево-йонните батерии на японската компания използват по-малко на брой, но по-широки клетки отколкото батериите на Tesla с техните 6 831 клетки (които по дизайн приличат на батериите за мобилни телефони). Именно такава батерия е използвана за новият 2011 Tesla Roadster 2.5.
Дали обаче това е подходящият дизайн за автомобилна батерия? Повечето анализатори смятат, че подходът на Tesla е твърде сложен, за да бъде рентабилен за масово производство. Анализите показват, че технологията може и да е подходяща за $ 109 000 Roadster, но определено ще излезе солено за производтство на Corolla. Какво ще се случи ще разберем след като приключи пробния период, в който инженерите на Toyota ще събират всички данни които са им нужни за да вземат решение.
В автомобилостроенето, тестовите автомобили като този, който Toyota изгражда сега, са известни като „мулета” и по прицип никога не се използват за серийно производство. Съдбата на тези модели е доста нерадостна. Подобно, и този прототип на Toyota ще има кратък и труден живот, тъй като се очаква да бъде тестван по цял ден, докато инженерите получат всички необходими данни. А когато всичко приключи, колата ще бъде разглобена.
Discussion about this post