Финландски стартъп обещава интересни иновации с новите си XR очила от висок клас. Устройството се казва Varjo XR-4 и съчетава впечатляващи спецификации и дизайн. Серията е базирана на уникални технологии и обещава смесена реалност, която е “неразличима от естествената гледка” на човешкото зрение. Varjo също така твърдят. че продуктите им вече се използват от 25% от компаниите във Fortune 100, както и от правителствени агенции.
Първата отличителна характеристика на очилата са двата дисплея с 4K резолюция, които осигуряват 28 милиона пиксела за всяко око. Varjo са увеличили с 50% зрителното поле от предходната генерация, но и удвояват яркостта на екраните в XR-4. Най-атрактивното подобрение в очилата с виртуална реалност е камера системата с автофокус, която имитира човешкото зрение, съобщавa TheNextWeb.
Любопитна иновация, която подобрява видео преминаването на слушалките, като дигитализира околния свят в реално време. Varjo твърдят, че няма друга компания, която да предлага подобна функция на пазара. Системата се допълва и от проследяване на очите и сканиране с LiDAR за оптимално визуализиране на това, което гледат потребителите.
Това е особено подходящо, когато трябва да се съчетае реалния свят на преден план и VR съдържанието зад него, като например самолетни пилоти. Финландската компания вижда разнообразни приложения от интерактивни обучения, компютърни симулации, архитектурен дизайн, поведенчески изследвания и др.
От Varjo споделят, че 15 от 20-те най-големи производители на автомобили в света вече използват системите им в своите превозни средства. Цената на XR-4 е $3990, което значително по-малко от $6495 на своя предшественик.