WordPress се превърна в един от символите на модерното интернет общество, което ни заобикаля. Платформата набира популярност с всяка изминала година и захранва почти половината страници в интернет. Tова е най-популярната Content Management Systems (CMS) услуга, която включва повече от 58 хил. плъгина и над 8000 цветови комбинации, с които да преобразите уеб сайта, който изграждате.
Според актуалните данни WordPress вече се използва от над 40% от уеб сайтовете в интернет. Все повече представители на бизнеса и обикновени потребители използват предимствата на платформата за своите нужди. Тенденциите са WordPress да продължи да доминира CMS сектора и да разширява влиянието си в интернет.
Водещите браузъри стават все по-активни в блокирането на бисквитките от трети страни, които се използват за тартегиране на интернет реклами. Това принуди Google да разработят алтернативна технология с името FLoC, която вече се използва от последните версии на Chrome.
Бисквитките проследяват всеки индивидуален потребител, докато идеята на FLoC е да „скрие“ всеки човек в по-голяма база с данни за други потребители.
Използвайки алгоритми за машинно обучение FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават. По този начин рекламодателите отново получават желания профил, но нямат достъп до идентичността на всеки потребител. Някои външни разработчици вече се обявиха открито против FLoC.
Сред тях са Brave Browser, DuckDuckGo и Vivaldi, които предложиха инструменти за блокиране на FLoC в интернет. Сега към тях се присъединява WordPress, което означава, че 41% от сайтовете няма да могат да се следят с алтернативната технология, съобщава BleepingComputer.
Google едва ли ще останат доволни, че толкова популярни платформи не възприемат алтернативата на бисквитките от трети страни, която предлагат. Следващата версия на WordPress ще бъде достъпна от юли и ще включва функция за автоматично блокиране на FLoC.
Вече се подготвя и антитръстово дело срещу Google заради новата технология.
Още от Digital: Google тестват нова алтернатива на бисквитките за следене на потребителите
Discussion about this post