Социалните мрежи имат невероятно влияние над ежедневието на стотици милиони потребители всеки ден. Водещите платформи генерират впечатляващ трафик, който се трансформира в приходи от милиарди долари, предимно от реклами. Дългата сага с Илон Мъск и Twiiter, приключи в края на миналата година, когато бе обявена официално сделката за $44 млрд.
Още от самото начало финансовите параметри на сделката предизвикаха противоречиви коментари на специалисти и анализатори. Измина около година от момента, в който Илон Мъск започна да управлява и променя платформата, спрямо своите разбирания. Многото промени и ребрандирането на X не успяха да възстановяват доверието на рекламодателите.
Въпреки, че се оттегли от поста на СЕО все още има много проблеми, които Илон Мъск трябва да решава. Финансовите загуби изправят компанията пред сериозни предизвикателства. Вече ви съобщихме, че Twitter струва само 30% от сумата, която плати Илон Мъск. Това е ясна индикация, че нещата не се развиват напълно, спрямо първоначалните планове.
Обезценяването на социалната мрежа продължава с пълна сила, като X вече се оценява на $19 млрд. или два пъти по-малко от сумата финансирала сделката. Данните се потвърждават от вътрешен документ изпратен до служителите, съобщава ArsTechnica От него разбираме, че онези от тях, които отговарят на условията за субсидии на акции ще получат такива на базата на стойност от $19 млрд.
Потребителската база се е свила с минимум 15%, а рекламните приходи с повече от 60% през изминалите 12 месеца.