Xiaomi Group беше класирана под номер 266 в списъка Fortune Global 500 за 2022г. Технологичната компания, третият по големина производител на смартфони в света, се изкачва нагоре в класацията.
Xiaomi за първи път се появи в списъка Fortune Global 500 като номер 468 през 2019г. Само девет години след основаването си. Оттогава бързоразвиващата се компания подобрява класирането си всяка година – от 422 място през 2020 г. до 338 място през миналата година.
Финансови резултати
Приходите и коригираната нетна печалба на Xiaomi достигнаха нови върхове през 2021 г. Общите приходи на Xiaomi Group през 2021 г. достигнаха 328,3 милиарда RMB, с годишно увеличение от 33,5%. Коригираната нетна печалба на компанията достигна 22 милиарда RMB миналата година, с годишно увеличение от 69,5%. Годишните приходи на Xiaomi Group от задграничните пазари през 2021 г. се увеличиха с 33,7%, което представлява 49,8% от общите приходи. През първото тримесечие на 2022 г. този дял се е увеличи с до 51,1%.
Как стигна Xiaomi до 266 място в списъка Fortune Global 500
Благодарение на своята стратегия „Smartphone × AIoT“, глобалните доставки на смартфони Xiaomi достигнаха рекорд през 2021 г. AIoT продуктите също нараснаха с бързи темпове, изграждайки богата продуктова екосистема около смартфоните. Според Canalys, Xiaomi се класира на трето място в глобалната индустрия за смартфони, с пазарен дял от 14,1% през 2021 г.
Продажбите на смартфони са на първо място на 14 пазара и са в топ 5 на 62 пазара. Към 31 декември 2021 г., повече от 434 милиона смарт устройства са били свързани към платформата (с изключение на смартфони, таблети и лаптопи), което е увеличение от 33,6% на годишна база. Броят на активните месечни потребители на MIUI на глобално ниво достигна 509 милиона, с годишно увеличение от 28,4%.
Бизнесът със смартфони
През 2021 г. делът на доставките на смартфони от висок клас на Xiaomi достигна до около 13% от общите доставки на смартфони, почти удвоявайки се спрямо предходната година. Междувременно Xiaomi продължи да увеличава инвестициите си в проучвания. През 2021 г. разходите на Xiaomi за научноизследователска и развойна дейност възлизат на 13,2 милиарда RMB, което е увеличение от 42,3% на годишна база. През следващите пет години инвестициите на Xiaomi в изследвания се очаква да надхвърлят 100 милиарда RMB. Към 31 март 2022 г., на Xiaomi са предоставени повече от 26 000 патента; глобалните и патентни заявки надхвърлят 53 000.