YouTube е стрийминг платформа, която се променя динамично и предлага внушителна колекция от видео. Независимо дали искате да слушате музика, откриете документален филм или следите трендовете в YouTube Shorts винаги може да откриете подходящо съдържание. Потребителите гледат еквивалента на милиони часове видео в YouTube всеки ден от своите устройства.
Рекламите в платформата са най-досадната част от изживяването. Google използват различни формати, за да монетизират невероятния трафик, който генерира YouTube. Мобилните устройства остават приоритет за компанията, но някои от най-агресивните реклами са предназначени за десктопите.
Oт Google подготвят ограничаване на някои формати и ще премахнат т.нар. “Overlay Ads” от видео услугата. Това ще се случи на 6 април 2023г. След тази дата рекламите от този тим няма да се показват в YouTube за подобряване на изживяването от десктоп и мобилните устройства.
Всъщност “Оverlay Ads” представляват изскачащи реклами, които често прекъсват или скриват съдържанието, което гледате. Настоящото решение на Google е фокусирано върху PC и браузърите, тъй като мобилните приложения вече използват други рекламни формати. Съобщенията се показват преди, по средата или след видео клипа, но често могат да бъдат пропуснати от потребителите.
От 6 април 2023г. вече няма да е възможно активиране или добавяне на “Оverlay Ads” от опциите за монетизиране в YouTube Studios. Допълнително ще научим с какви допълнителни рекламни формати Google ще компенсират премахването на “Оverlay Ads”.