Google искат да прекарваме максимално време в своите профили във видео услугата. Потребителите гледат стотици милиони клипове всеки ден в YouTube. Този трафик се превръща във впечатляващ източник на приходи и е мощно средство за привличане на рекламодатели. Разпространението на рекламни съобщения е вероятно най-досадната част от изживяването, което предлага платформата.
Специален обект на инвестиции са кратките видео клипове, като YouTube Shorts е директен конкурент на популярни приложения като TikTok. Именно това е причината да виждаме повече подобно съдържание в своите акаунти. През последните седмици Google предизвикаха вълна от коментари с опитите си да блокират софтуера за спиране на реклами в YouTube.
Компанията твърди, че тази практика нарушава политиката им за поверителност и подканя да преминем към премиум версиите. Успоредно с това Google продължават да експериментират с нови функционалности, които да улеснят още повече откриването и гледането на атрактивно видео.
От AndroidPolice например съобщават за нов мистериозен бутон, който може да стане част от мобилните приложения за YouTube. Въпросният символ се появява в долния десен ъгъл на дисплея и след кликването му ще се стартира автоматично подбрано видео от Shorts.
Идеята е да натиснете бутона, когато няма какво да гледате и да се зареди клип, който е базиран на вашите лични предпочитания. Засега функцията се тества единствено от приложението за Android и вероятно е базирана на алгоритми с изкуствен интелект.