Рекламите са един от най-досадните елементи от онлайн изживяването. Този проблем още по-силно изразен в популярните услуги и приложения. От месеци YouTube тестват функция, която е насочена към спиране на софтуера за блокиране на реклами. Мащабната кампания е част от усилията на Google да накарат повече хора да преминат към премиум версията.
Тези действия предизвикаха широка вълна от коментари в интернет. Популярните разработчици на софтуер за спиране на реклами вече публикуваха нови ъпдейти. По този начин се опитват да преодолеят новите ограничения на YouTube и да ни позволят да гледаме по нормален начин видео в своите профили.
Всичко това се случва на фона на увеличения на цените за YouTube Premium, което е свързано и с получаване на нови функционалности. Изглежда, че Google не се отказали от своите планове, като започнаха да ограничават потребителите на браузъра Firefox.
В интернет се появиха оплаквания на много хора, че зареждането на видео в YouTube отнема твърде много време. Проведени експерименти с алтернативни браузъри, показват около петсекундно забавяне при зареждане на същия клип в Mozilla Firefox, съобщава AndroidCentral.
Toва не е случаен бъг, а преднамерен ход на Google, които са променили JavaScript кода на десктоп клиента на YouTube да забавя скоростта в конкурентния браузър. На този етап няма информация подобни ограничения да засягат други браузъри освен Firefox.