Въпреки, че съществува от 10 години и има изградена мрежа от повече от 1 милиард потребители, каналът YouTube все още не е на печалба. Един от най-популярните интернет сайтове в света, чийто потребители ежедневно генерират стотици милиони часове гледане на видео, все още не печели. Даже въобще. Това звучи още по-впечатляващо при факта, че има толкова много реклами, независимо дали ги виждаш над клиповете или под тях. Разбира се, въпреки липсата на печалба, каналът за видео-споделяне не е на път да фалира. От 2006г. насам той има подкрепата на Google и най-актуалната новина е, че компанията Mountain View също се кани да окаже съдействие.
YouTube инвестира огромни средства. През 2014г. инвестициите са за 4 милиарда, а през 2013г – над 1 милиард. Самите вложения се правят като за последно. През тази седмица някои лица, които са наясно с финансите на компанията, са споделили пред Wall Street Journal, че в целта си да поддържа оригинално съдържание, както и инфраструктура за запазване на имуществото, компанията е заплашена от банкрут.
Добрата новина е, че вложенията растат. От друга страна обаче усилията за създаване на широка и вярна публика на компанията, която да търси оригинално съдържание, удрят на камък. Изданието съобщава още, че преди три години YouTube е похарчила стотици милиони долари за постигане на оригинално съдържание и създаване на нови канали, а в същото време много от тях търпят неуспех. Огромно предизвикателство за компанията е целта да накара потребителите да влизат директно и редовно, за да могат да видят нещо специално, което искат, вместо да влизат в канала случайно чрез линк от друг сайт. YouTube търси други начини за осигуряване на печалба на сайта – напоследък усилията са насочени към Music Key. Това е съдържание, което предлага възможност за безплатна реклама докато съдържанието на канала не се възпроизвежда. Music Key обаче все още е на етап проба-грешка.
Полагат се усилия и в посока за усъвършенстване на рекламите. Например скоро рекламите, които се появяват на сайта за видео-споделяне, да бъдат подбирани според он-лайн търсенията на съответния потребител. Теоретично това би следвало да увеличи шансовете да попаднете на реклама, която при други обстоятелства би могла да бъде пропусната. Когато това се случва, YouTube печели пари.
През 2006г. Google купи YouTube срещу сумата от $1.65 млрд. Към този момент услугата за излъчване на видеа не е особено доходоносна. Четири години по-късно обаче развитието на рекламата започва да носи печалба, макар и към настоящия момент тя все още да е ниска.
При така развиващата се индустрия с он-лайн видеа, изглежда, че борбата си заслужава. Още повече, имайки предвид огромните средства, които YouTube влага, би следвало да е имало реален шанс именно този гигант да бъде печеливш.
Discussion about this post