Бързото навлизане на смартфоните в ежедневието ни се дължи преди всичко на приложенията, които имат силата да разширяват функционалността на тези вълшебни устройства.
По данни на изследователската компания App Annie, в световен мащаб през 2008 година са били изтегляни 175 милиарда приложения, като през същата година хората са похарчили 86 милиарда долара в магазините за приложения.
Индустрията за мобилни приложения вече е невероятно разнообразна и генерира огромни суми пари. Може би най-добре обобщава ситуацията рекламния лозунг на Apple от 2009 година, който гласеше „Има приложение за това!“, смятат от Digital Trends.
Полезността на магазините за приложения
Ако някога сте инсталирали някаква програма на компютъра си, много добре осъзнавате ползата от магазините за приложения. Няма по-лесно нещо от това да инсталирате ново приложение на телефона си, дори малките деца го могат. Средният потребител вече има инсталирани около 80 приложения и използва около 40 месеца всеки месец, по данни на App Annie.
Как реално хората използват приложенията?
Повечето хора използват около 10 приложения всеки ден, но има и приложения, за които се сещаме само веднъж годишно – като приложение за пътуване или такова на някоя авиокомпания. Приложенията обикновено са с по-добро качество, отколкото преди няколко години; те имат повече функционалност и се поддържат по-добре. Интересното е също, че хората рядко имат любимо приложение, което ползват повече от други. При повечето хора никое приложение не доминира над останалите. Освен това няма приложения, за които потребителите да отделят повече от 20% от времето в което ползват телефона си.
В никакъв случай обаче, времето не винаги е най-добрата мярка. Например, едно добро приложение за търговия на дребно, което работи добре, позволява на хората да намират това, което търсят, и да го купуват бързо. Ако прекарвате дълго време в дадено приложение това може да е знак, че нещо не е наред.
Има голям растеж в отрасъла, но игрите, забавленията, търговията на дребно, пътуванията и финансите изглежда надминават другите категории приложения. Съществуват обаче значителни разлики в отделните държави. Така например, в Китай плащанията се движат много по-бързо, отколкото навсякъде другаде. Там хората почти не прибягват до услугите на банките. Може да отнеме известно време, докато мобилните плащания станат масови в другите страни, което е нещо доста необичайно, според експертите.
От данните на App Annie, става ясно също, че в момента има само две успешни приложения за увеличена реалност (AR): Snapchat и Pokémon Go. А виртуалната реалност бележи дори още по-нисък успех.
Виртуалната реалност е чудесно нововъведение, но ще мине време преди хората да осъзнаят нуждата от нея. На този етап те не виждат никаква полза от тази технология извън игрите.
Друг интересен момент от проучванията на компанията App Annie е, че хората искат едно приложение което да прави всичко, в противен случай то им се струва твърде сложно. Според специалистите това означава все повече да ставаме зависими от една или друга екосистема, независимо дали това е на Google или на Apple.
Каквото и да се случи, перспективите за мобилните приложения са изключително ясни. App Annie прогнозира, че до 2021 година 6,3 млрд. мобилни потребители ще похарчат $ 139 млрд. в магазините за приложения. А разходите за реклама в приложенията ще се удвоят и ще достигнат $ 202 млрд. Мобилните приложения изглеждат все по-важен фактор в ежедневието ни, като заменят неща като ключове и портфейли и ни дават възможност да правим повече неща, така че възходът им е съвсем разбираем.
Вижте три иновации при смартфоните, които ще доминират и през 2018г.
Discussion about this post