Eлектрическите автомобили се подобряват постоянно, но все още има някои ограничения, които възпират масовата им дистрибуция. Една от най-съществените критики към технологията е дистанцията, която може да се измине с едно зареждане. Настоящият стандарт на батериите за автомобили е около 500 километра, но някои концептуални модели издържат повече.
Германският стартъп Theion финансира алтернативно решение, което може да утрои пробега с едно зареждане в електрическите автомобили. Амбициозният проект е фокусиран върху използването на батерия на сярна основа. Жълтият минерал има отличителни свойства, с които може да предизвика революция в индустрията, смятат учените от Theion.
Съоснователят и главен технически директор, Марек Славик работи върху технологията почти от десетилетие, за да извлече максимума от пълния ѝ потенциал. Стратегията на Theion е насочена към разработка на батерии, използващи минерали, които се намират в по-голямо изобилие. Това може да ускори създаването на по-ефективни алтернативи на литиево-йонните клетки с висока плътност.
Технологиите за производство на батерии използва никел, манган и кобалт за структурата на катода в т.нар. NMC811 конфигурация. Съдържанието включва 80% никел, 10% кобалт и 10% манган. Theion заместват NMC 811 с сяра и не използват никел, манган или кобалт в новите си батерии за електромобили.
Вътрешните компоненти от меди и алуминий също са премахнати и са заменени от литиево-метално фолио, сяра и въглерод, съобщава Forbes. Образуването на кристали е задължително за работата на технологията, което става при температура от 112 градуса по Целзий. Иновативният дизайн на батерията се отразява не само на ефективността, но също и на цената.
Компанията обещава €30 на kWh енергия, спрямо настоящите €90 в сегашните електромобили.