Само часове преди началото на новата година големите електронни търговци публикуваха своите годишни отчети. Тази година, смятат от Allthingsdigital.com, обаче, не е като предишната. Анализаторите отчитат някои доста изненадващи тенденции. Едната от тях е, че най-популярните поп изпълнители, за които сме слушали цяла година, в крайна сметка не са продали достатъчно албуми.
Един пример за това е Джъстин Бийбър – младият певец, чието постоянно онлайн присъствие му създаде колкото фенове, толкова и врагове. Изглежда повечето от почитателите на поп звездата са гледали клиповете му в YouTube и са споделяли информация за него във Facebook, без реално да си поръчат песните му онлайн. Това не е се отнася само за Бийбър, разбира се, но отразява една все по-разрастваща се тенденция да гледаме клипове през YouTube вместо да теглим MP3 песни.
Другата изненадваща тенденция идва от Amazon.com, които докладват, че най-продаваните продукти в сайта не съвпадат напълно с това, което потребителите са пожелали да си купят в началото на годината. Докато в категорията „Компютри” най-желан продукт в началото на 2010 година е бил iPad, то накрая се оказва, че най-продаваният компютър е бил MacBook Pro. Дори и при Kindle има разминаване. Докато най-желан е бил моделът с 3G връзка, най-купуван е бил Kindle Wi-Fi.
Discussion about this post