Технологичните гиганти ще трябва да се съобразяват с пакет от нови мерки въведени от ЕС. Всъщност основната цел на Digital Market Act (DMA) е да се ограничи влиянието на онлайн платформите. Известни са множество случаи, в които Apple и Google толерират своите приложения, за сметка на конкуренцията. Разнообразните параметри на DMA са насочени към контрол над подобни действия.
Големи компании като Apple и Google могат да бъдат принудени да отворят своите дигитални платформи. Това означава потребителите да имат достъп до алтернативни магазини за приложения от трети страни. Аpple традиционно ограничават собствениците на iPhone и iPad до своя App Store, но това може да се промени с DMA.
Потребителите ще могат да изтеглят приложения от външни платформи, а самите разработчици да използват алтернативни системи за плащания. Това само част от предписанията на DMA, които ще важат с пълна сила и за Google.
Новите регулации предвиждат и промени в работата на iMessages, FaceTime и Siri, съобщава МаcRumors. Така например има изискване за оперативна съвместимост на приложенията за съобщения, гласови и видео разговори. В този случай Apple ще трябва да работят заедно с външни разработчици и да отворят своите софтуерни платформи.
Оптимизираното законодателство ще балансира дигиталните пазари по-ефективно, като предостави и повече свобода на крайните потребители. Въвеждането на DMA на континента може да прекрати много практики, с които технологичните гиганти печелят важно предимство пред конкурентите си.