Call of Duty е един от най-популярните геймърски франчайзи. Игрите от поредицата са любими на милиони потребители по цял свят. Много от тях, обаче си задават въпроси за бъдещето развитие на COD бранда. Причината е сделката за придобиване на Activision Blizzard от Microsoft, които ще платят за тази привилегия $68.7 млрд.
Феновете на Call of Duty започнаха да си задават въпроси дали компанията няма да ограничи достъпа до бъдещите игри с този франчайз. Microsoft водят сериозна конкуренция със Sony при геймърските конзоли. Това предизвика опасения, че COD ще бъде лимитирана единствено до Xbox екосистемата.
Първоначално Microsoft обявиха, че ще поддържат игрите от Call of Duty вселената за период от три години. Това предизвика объркване и дискусии сред геймърите. Дори шефът на PlayStation бизнеса, Джим Раян определи подобно изявление като “неподходящо”.
Добрата новина е, че Microsoft не планират да лимиират достъпа до франчайза, дори след купуването на Activision Blizzard. Шефът на Xbox, Фил Спенсър успокои собствениците на PlayStation. Tой сподели, че Call Of Duty бранда ще продължи да е част от конкурентната екосистема, докато Sony продължават да произвеждат конзоли.
За пример бе дадена Minecraft, която също е собственост на Microsoft, но е отворена и за конкурентни платформи. Очаква се сделката да бъде одобрена официално до края на фискалната година през юни 2023г.