Календарната година изправи пред големи предизвикателства големите производители на смартфони. Всички водещи брандове са засегнати от влошаването на икономическата обстановка, инфлацията, проблемите с доставките и др. Още през първото тримесечие отчетохме 11% спад в продажбите, като негативните трендове продължиха.
Aнализаторите отчетоха четвърто поредно тримесечие с намаляване на продажбите на смартфони през април и юни, когато спада е 9%. Мобилната индустрия преминава през трудни периоди, но ниското търсене и слабите продажби всъщност могат да предложат по-добри възможности за покупка.
Проблемите с недостига на компоненти вече отшумяха и в момента има достатъчно количество смартфони от най-популярните модели в търговските и онлайн веригите. Актуалният проблем на индустрията е, че има свръхпредлагане, но търсенето продължава да отчита ниски стойности, предимно заради икономически съображения.
Актуалната ситуация дори предизвика поевтиняването на ключови компоненти за смартфоните. Това допринася за по-изгодните цени на някои модели с Android. Компаниите ще опитат да използват ситуацията, за да предложат по-конкурентни продукти и това е добра новина за бизнеса и крайните потребители.
За първи път от дълго време има разнообразие от предложения и стокова наличност, което предлага интересни възможности за избор. Ситуацията за организациите и корпоративните потребителите е много по-стабилна, спрямо изминалата година. Разнообразното портфолио на по-достъпни цени в средния и високия клас се очаква да стимулира покупката на нови устройства от бизнеса.
Това важи и за обикновените потребители, които ги очакват и редица впечатляващи премиери от Apple, Samsung, Google, Motorola, Xiaomi и др. преди края на 2022г.