Рекламите на всеки нов смартфон обещават невиждани революции, уникални технологии и функции, които ще променят и подобрят живота на потребителите. Това е очаквано, но понякога в тях се прокрадват и някои подвеждащи твърдения. MakeUseOf представя някои от похватите, които се използват в рекламите за смартфони и защо не трябва да им се вярва.
Акцент над ненужни характеристики
Смартфоните се надпреварват да представят все по-впечатляващи характеристики. С развитието на технологиите това става по-трудно и често компаниите прибягват до акцентиране над по-малко нужни характеристики. Например запис за 8K видео или 165Hz опресняване на дисплея.
В контекста на смартфон и неговия малък дисплей, разликата между 8K и4K или 120Hz и 165Hz ще е много трудно забележима за потребителя. Но пък не пречи на производителите да го акцентират, за да привличат внимание и да оправдаят по-високата цена.
Все повече мегапиксели на камерите
Колкото повече, толкова по-добре, нали? Всъщност, в света на технологиите това невинаги е така. Много смартфони предпочитат да акцентират над факта, че предлагат камери с огромни стойности на мегапикселите, но ако самият сензор и обективите не са достатъчно качествени, многото мегапиксели не значат кой знае какво.
Затова не се доверявайте само на стойността на мегапикселите. Тя е индикатор, но не е решаваща за това колко качествени ще са кадрите, които телефонът може да заснема.
Подвеждащи данни за батерията
Батерията е важен компонент на смартфона и сфера на голяма конкуренция. Компаниите предлагат различни технологии за бързо презареждане и пестене на енергия. Някои от тях обаче са с подвеждащи резултати.
Например производителят може да обяви, че телефонът се зарежда напълно за 30 минути. Някои модели обаче само показват, че са достигнали 100% в указаното време, но реално са им нужни още около 30-тина минути, за да заредят батерията напълно.
Освен това само капацитетът на батерията не е индикатор за издръжливостта ѝ. Ако тя има 400 цикъла на презареждане, но е с 5000mAh капацитет, ще издържи по-кратко време спрямо батерия с капацитет 4000mAh и 1000 цикъла, преди да започне да се изтощава по-бързо.
Също така е важен и волтажът на зареждане. Понякога той се разминава с волтажа на зарядното, който може да е по-висок, но реално телефонът използва по-ниска стойност и следователно се зарежда по-бавно.
Висок волтаж или не
Сега е модерно производителите да изтъкват все по-висок волтаж на презареждане. На теория, колкото по-висок е той, толкова по-бързо се зарежда телефонът. Вече има модели с над 100W и дори над 200W зарядни.
В действителност, тези мощности се достигат само през малка част от целия цикъл на презареждане. Това е съзнателно, за да се предпази батерията от повреди. Затова имайте едно наум с тези зарядни.
Премълчване на детайли
Често рекламите и спецификациите премълчават част от подробностите за смартфоните. Например изтъква се, че устройството има 8-ядрен процесор, но не уточнява модела на чипа. Или пък разполага с 8GB RAM, но без да посочи вида и скоростта на паметта.
Тези детайли са важни, защото може да се окаже, че привидно по-мощен телефон има по-слаби резултати отколкото модел с видимо по-слаб хардуер, но самите компоненти са по-качествени. Затова трябва внимателно да се проверят спецификациите на устройството.
Добавяне на изкуствен интелект за всичко
Изкуственият интелект (AI) е популярна маркетинг фраза, която сега се „залепя“ на почти всичко. В повечето случаи обаче не става дума за реален AI, а за софтуерни оптимизации. Това обаче не пречи на маркетинг посланията да поставят AI на всичко – AI камера, AI зареждане и дори AI мелодия на звънене.
Колко добра е камерата
Твърде често производителите на смартфони използват снимки от професионални апарати, за да показват уж какви кадри могат да се правят с техните телефони. Понякога има малко пояснение със ситни букви, което посочва, че кадрите са илюстративни, но потребителите не винаги го забелязват.
Това е масова практика и изисква вниманието на потребителите. Не е трудно да се забележи разликата, но човек просто трябва да е внимателен.