С наближаването на новогодишните празници, всички започват да се оглеждат трескаво за своя избор за подарък сред технологичните ‘играчки’ на пазара. Може би това е и причината повечето компании да заливат пазара с изкусителни предложения, а сред тях, най-голямо впечатление прави продуктовата гама на ‘отличника’ Samsung Galaxy.
След като конкурентите им LG, а след тях и HTC заложиха на модели, които да бъдат ’първият смартфон’ за потребители, които никога досега не са имали такова устройство, сега и Samsung излязоха с такъв продукт. Очевидно, след като се чуха прогнози за намаляване на популярността на смартфоните през 2012 година, компаниите все повече залагат на подобни модели, без значение дали телефонът ще е от висок клас, или не.
Важното е че новият подход създава един нов имидж на смартфоните, за който анализаторите признават, че неусетно ви ‘влиза под кожата’, и в крайна сметка, дори и потребители, които вече са имали смартфон се ‘изкушaват’ от подобни реклами.
Дали обаче тове е нещо ново? Някои експерти на пазара на мобилни устройства припомнят, че и тактиката на Стийв Джобс за iPhone беше изграден на подобна основа. Стратегът на успешната компания Apple широко рекламираше своя телефон, и останалите си подукти като ‘устройства за народа’, и като най-добрите технологични джаджи за обикновения потребител. Джобс постоянно повтаряше, че с iPhone или iPad всеки може да използва съвременните компютърни устройства без да се страхува, че може да изпадне в положение, при което нещо да се случва на екрана, а вие да не знаете какво да правите. Познато ли ви е това?
Именно LG започнаха подобна тактика с един среден клас телефон като Optimus, и въпреки че моделите от тази продуктова гама стaнаха няколко, потребителите с удоволствие си купуваха от тях убедени, че именно това е ‘тяхното’ устройство, което ще им позволи да свикнат по-бързо със смартфоните.
Всъщност, както се вижда, те не са единствените, тъй като и HTC, и Samsung започнаха подобна кампания. Samsung Galaxy Y е последното предложение на корейската компания, и посланието на производителя е съвсем ясно – това е вашият първи смартфон. Само че забележете – специалистите обявиха, че той идва с почти 85 % от функционалността на Galaxy S2, а това е ‘перлата в короната’ на Samsung. Представяте ли си какво впечатление ще направи ‘първият ви телефон’? Подобно е и положението с HTC Explorer, който трябва да бъде ‘първият смартфон’ на потребителите, и е ‘толкова нечуплив, колкото е възможно’.
И точно тук можем да видим практичната страна на подобна маркетинг стратегия. Защото какъвто и недостатък да откриете впоследствие, няма на какво да се сърдите. Все пак, това е просто вашият първи смартфон! Остава да видим само как ще се развият нещата оттук нататък. Защото след като тази идея се изчерпи, на производителите ще им трябва нещо друго. Например, смартфон за видео, смартфон за музика, или нещо подобно. Все пак Nokia от доста време продават телефоните си с малки ключови думи в названието като ‘Music Express’, например. Така че защо да не видим подобна стратегия и при производителите на смартфони?
Discussion about this post