Може би си мислите, че Холивуд и Силиконовата долина са пълни противоположности, но грешите. Въпреки, че Холивуд умело забавлява зрителите с филмите си, а Силиконовата долина завладява публиката с технологични джаджи, между тези две прочути територии в САЩ има нещо общо.
На този етап, Apple, Google и Facebook ни забавляват и служат само в интернет пространството, но тези компании възнамеряват да направят инвестиции от няколко милиарда долара в продуцирането на филми с художествено и развлекателно съдържание. Ако все още вярвате че между Холивуд и Силиконовата долина няма нищо общо, тази новината ще ви се стори абсурдна.
Тези три технологични гиганта – заедно с Amazon, компанията която успешно срина представите ни за начин на развлечения и успешно разгадава кода на продуцирането на оригинално развлекателно съдържание – са сред най-богатите компании на Земята и могат да си позволят сериозни инвестиции и затова имат най-много възможности.
Междувременно друга компания от Силиконовата долина, Netflix, се превърне в един от най-успешните продуценти на развлекателно съдържание на планетата. Навлизането в сектора на технологичните гиганти ще ускори еволюцията на забавленията, която вече е в ход. Компаниите, ориентирани към интернет, вече са започнали да променят правилата и скоро ще станем свидетели на изключителни промени в областта на телевизионната индустрия, смятат анализаторите от Wired.
Разбира се, големите промени не се случват за една нощ. Истинските значими промени се случват в продължение на десетилетия, но рано или късно това което ни се е струвало немислимо ще стане рутина.
Тъй като все повече хора „прерязват“ кабела, а Wi-Fi мрежите стават все по-достъпни и бързи, скоро вече няма изобщо да сме зависими от кабелите. Ето защо навлизането на много от големите технологични компании наистина има значение. Тези мощни корпорации – истинските майстори на сегашното ни забавление – вече са в бизнеса, а не аматьори, които те първа трябва да налучкват пътя. Те вече налагат нови модели – гледане на много епизоди от сериали поред, гъвкави графици за лансиране, по-малко реклами и други. Точно както HBO се роди в епохата на кабела и промени програмите с идеята за безплатна филмова телевизия, Netflix доказа в интернет-ерата на телевизията, че новите програмни модели могат допълнително да повишат зрителните навици.
Не се заблуждавайте, няма как да не настъпи края на телевизионните програми, които в основата си са едни и същи от 50-те години на миналия век до днес. Идеята за телевизия вече не е „гледане на телевизия“, а „проследяване“. Facebook толкова добре познава публиката си, че това ѝ отваря възможност за насочване на определено съдържание към конкретни общности.
От Google също може да се очакват изумителни новости. Компанията вече създаде изцяло интернет-базиран модел за видео с YouTube. С техния огромен бюджет, инвестициите им може да се окажат достатъчни, за да изместят традиционния метод на студийно финансиране и изтърканите правила, които определят какъв тип шоута се създават.
Всичко това естествено изисква време. В по-краткосрочен план, разликата ще е в това кой ще подписва чековете: холивудските продуценти все още ще приемат предложения за проекти, но зелената светлина за тях ще идва от Менло Парк, Купъртино, Сиатъл, Маунтън Вю и други технологични локации.
В по-дългосрочен план самият развлекателен бизнес и начинът, по който се забавляваме и плащаме за това драстично ще се промени. Фалшивият, записан смях, който придружаваше толкова много някогашни шоута, ще се превърне в лош спомен. Същото ще се случи с презрителния смях на тези, които смятат, че Apple, Facebook и Google са само големи технологични компании и не могат да променят начина, по който получаваме развлеченията си.
Вижте защо телевизията е бъдещето на пазаруването в Интернет
Discussion about this post