LinkedIn е платформа с позитивна репутация сред бизнеса и професионалистите. Въпреки това компанията предизвика недоволство, заради любопитно откритие. Оказва се, че LinkedIn са провеждали тайни експерименти с повече от 20 млн. души. Това се е случвало в продължение на няколко години с целта да се подобри начина, по който работи платформата.
Tестовете са обхващали периода между 2015г. и 2019г., според проучване на изследователи от MIT, Stanford и Harvard Business School. Съвместно екипа провежда детайлен анализ и открива, че LinkedIn произволно са променили съотношението между слабите и силните контакти.
Това става с корекции в алгоритъма “People You May Know”, който функционира като автоматизирана система за препоръчване на нови връзки на потребителите. Най-популярната професионална мрежа е провеждала редовни тестове с различни версии на функции, уеб дизайни и алгоритми върху определени потребители.
Подобни практики често се извършват и от други технологични компании като Google и Facebook, но често не са публично достояние. Дългосрочната практика цели да подобри цялостното изживяване и да ги стимулира да бъдат по-активни в своите профили.
В същото време тестовете подобрява възможностите на компанията да генерира приходи от реклама или премиум абонаменти от своя продукт в интернет. Вероятно най-важният елемент е, че крайните потребители изобщо не са имали представа, че са част от широкомащабен експеримент.
Със сигурност има доста хора, които биха отказали участие в подобни тестове, ако са информирани предварително.